STT i Anna Haracz na XIII Międzynarodowym Festiwalu Teatrów Tańca w Poznaniu

„Wszystko, co widać. OHIO” i „Przenikanie” na festiwalu tańca w Poznaniu (20-27.08.2016).

Przenikanie (23.08)
„Przenikanie” – fotograficzny dokument Violetty Kaszubowskiej

Pomysł oraz reżyseria: Obrazu, Dźwięku, Tańca i Światła : Anna Haracz, Iwona Olszowska
Struktura choreograficzna: Iwona Olszowska
Taniec i improwizacja: Anna Haracz, Iwona Olszowska
Muzyka: Marcin Janus, przy współudziale Anna Haracz i  Iwony Olszowskiej
Kostium: Anna Haracz, Iwona Olszowska
Oprawa wizualna: Natalia Osuch
Producent: Maria Muskat, DITTA (Dance Is In The Air)
premiera: 15 listopada 2015

Drzewa wrastają w beton, ciało akceptuje implanty, umysł ulega
rzeczywistości wirtualnej.
Konkret jest abstraktem, a chaos spokojem.
Las i drzewa stają się miejscem przenikania ścieżek, rytuałów, pragnień,
nadmiaru.
Nadmiaru myśli, przedmiotów, zadań, informacji.
Czy zostaniemy na poziomie korony umysłu, czy wnikniemy w korzenie
natury?
Czy PRZENIKANIE to nasza wspólna strategia, czy być może jedynie
okruchy różnych rzeczywistości?
Czy zaleje nas przecinanie ścieżek chaosu?
Czym chcemy rezonować?
W co chcemy przeniknąć?
Co przenika w nas?
Częścią czego naprawdę jesteśmy?

Wszystko co widać. OHIO 

Koncept, scenariusz, reżyseria, choreografia, kostiumy, scenografia, wykonanie:  Joanna Czajkowska, Jacek Krawczyk
Muzyka: Mariusz Noskowiak
Gościnnie głosu May użyczyła: Sylwia Góra – Weber
Wizualizacje: Łukasz Boros
Światła: Artur Aponowicz
Zdjęcia: Alicja Byzdra, Andrzej Rola
Premiera: 11.12.2015

Koncept, scenariusz, reżyseria, choreografia, kostiumy, scenografia, wykonanie:  Joanna Czajkowska, Jacek Krawczyk
Muzyka: Mariusz Noskowiak
Gościnnie głosu May użyczyła: Sylwia Góra – Weber
Wizualizajce: Łukasz Boros
Światła: Rico
Zdjęcie: Andrzej Pawłowski

Dokładnie 10 lat temu w grudniu 2005 roku odbyła się premiera spektaklu „Kwadrat. Wersja 6” inspirowana jednoaktówką „Kwadrat” Samuela Becketta. Po dekadzie autorski duet Czajkowska – Krawczyk ponownie sięga do dzieł tego wybitnego dramaturga. Tym razem punktem wyjścia pracy nad spektaklem stał się tekst „IMPROMPTU. OHIO”, ale całość utkana jest z wątków i obrazów m.in. z „Pierwszej miłości”, „Kroków”, „Katastrofy”, czy nawet zupełnie luźno z „Czekając na Godota”. Widzowie będą mieli możliwość znajdowania znaków i niuansów nawiązujących do dzieł Irlandczyka, ale twórcy przedstawienia pragną, by nawet Ci, którzy nie są zapalonymi „beckettologami” mogli przeżyć opowieść o jedności, rozwarstwianiu, rytmach, absurdach życia, marzeniach, miłości i śmierci.
„Wszystko co widać. OHIO” to pierwszy duet Joanny Czajkowskiej i Jacka Krawczyka od 5 lat.

 

 

Dodaj komentarz