21-23.03 XVI Spotkania Trójmiejskich Teatrów Niezależnych

XVI Spotkania Trójmiejskich Teatrów Niezależnych

21-23 marca 2014

miejsce: Winda-Gdański Archipelag Kultury ul. Racławicka 17 (wejście od ul. Klonowicza)

wstęp: 5 zł każdy spektakl

STTN-ki wstęp wolny (po wcześniejszej rezerwacji i odbiorze wejściówki)

 

Program:

XVI Spotkania Trójmiejskich Teatrów Niezależnych

21-23 marca 2014

miejsce: Winda-Gdański Archipelag Kultury ul. Racławicka 17 (wejście od ul. Klonowicza)

wstęp: 5 zł każdy spektakl

STTN-ki wstęp wolny (po wcześniejszej rezerwacji i odbiorze wejściówki)

 

Program:

21 marca PIĄTEK

11.00 STTN-ki – Teatr Gdynia Główna – Wielkie Ciasto

18.00 Teatr KINO VARIATINO – Anna Haracz – The Blue Resonance

18.30 Wernisaż wystawy fotografii Adama Bogdana

19.00 Teatr Seniora – Sanatorium. Międzypokoleniowa przygoda teatralna

20.30 Teatr Zielony Wiatrak i Kino Variatino –Kocha, lubi, szanuje

 

22 marca SOBOTA

18.00 Teatr Amareya – 2

19.30 Teatr Błękitna Sukienka – Keeffe, nie jestem królem

21.00 Grupa Teatralna W  Kaczych Butach – Moneta z dziurką

 

23 marca NIEDZIELA

17.00 Teatr pod Mostem – Jak przez kij, we wsi zamęt był

18.00 Kabaret Pod Napięciem

19.00 Teatr Pod Mostem 2 – Poza zasięgiem

20.00 ImproVizja

Informacje o twórcach:

STTN-ki

Teatr Gdynia Główna – Wielkie Ciasto
Inspirowane opowiadaniem J.R.R Tolkiena „Kowal z Podlesia Większego”

Rozsmakowujemy młodego widza w teatrze!

Jeden kreatywny reżyser, dwóch zdolnych aktorów, kilka „kuchennych lalek”, garść wyobraźni, łyżka tajemnicy i szczypta dobrego humoru – to przepis na wyśmienitą zabawę przyprawioną nutą refleksji. Wielkie ciasto to kulinarno-magiczny spektakl dla dzieci opowiadający pełną przygód historię pewnego kowala… Poruszający wyobraźnię lalkarsko-aktorski debiut reżyserski Piotra Srebrowskiego, aktora, absolwenta wrocławskiego wydziału lalkarskiego PWST, dotychczas współpracującego m. in. z Sopocką Sceną Off de BICZ, Teatrem Miniatura, Sceną SAM i FSC.

Scenariusz i reżyseria: Piotr Srebrowski
Projekt lalek: Piotr Srebrowski
Wykonanie lalek: zespół
Konsultacje dramaturgiczne: Maciej Wiktor
Muzyka: Sówka Sowińska
Przepis na ciasto: ciocia Wiesia
Produkcja: Teatr Gdynia Główna

Obsada: Konrad Till, Radosław Smużny

 

 

STTN-y

Teatr KINO VARIATINO – Anna Haracz – The Blue Resonance

koncept i wykonanie– Anna Haracz

muzyka i śpiew – Anna Haracz

kostium – Anna Haracz

światła – Anna Haracz

„Fascynujący spektakl zaprezentowała Anna Haracz, artystka, którą nie zawaham się określić mianem wybitnej. W „The Blue Resonance” zaprezentowała dogłębną świadomość ciała, mistrzowską swobodę w korzystaniu z rozmaitych technik tańca, umiejętną pracę również głosem (co bywa przydatne także w teatrze tańca), wreszcie – poczucie humoru i dystans wobec samej siebie. Najpierw pięknie budowała dramaturgię spektaklu i stopniowo przyciągała uwagę do granic niemal hipnotycznych, by w finale w sposób naturalny, bez popadania w autoparodię rozładować narosłe napięcie, nie sprzeniewierzając się przy tym klimatowi całego przestawienia. Bardzo chciałbym częściej oglądać ją na Spotkaniach.” Andrzej Z. Kowalczyk Kurier Lubelskiwww.kinovariatino.pl

 

Teatr Seniora Projektornia GAK- Sanatorium. Międzypokoleniowa przygoda teatralna

Spektakl „Sanatorium” przedstawia jeden dzień z życia kurortu. Przedstawienie to próba zmierzenia się ze wszystkimi aspektami życia tych jakże specyficznych uzdrowisk – z atmosferą i regułami tego miejsca, życiem towarzyskim i ich wpływem na dalsze losy beneficjentów sanatorium, nonsensami służby zdrowia itp. Całość opowiedziana jest z przymrużeniem oka, a główny wątek stanowi historia pewnej odnowionej po latach miłości. Ważne jest, że scenariusz spektaklu zrodził się z rozmów i improwizacji podczas cyklicznych spotkań seniorów i artystów. Aby lepiej poznać i zrozumieć specyfikę funkcjonowania sanatorium grupa wybrała się do jednego z sopockich uzdrowisk. Tam przeprowadzone zostały rozmowy z kuracjuszami i pracownikami, co znacznie wzbogaciło scenariusz. Stworzone wspólnymi siłami przestawienie pokazane zostało po raz pierwszy 19 kwietnia 2013 roku w klubie Projektornia GAK.

Projekt sfinansowano ze środków Towarzystwa Inicjatyw Twórczych „ę” w ramach programu „Seniorzy w akcji”.

Obsada:

Jadwiga Bartnicka

Teresa Dobierska

Józefa Godek

Tadeusz Gęzicki

Anna Kędziora

Jerzy Kejnowski

Janina Mańkowska

Danuta Murawska

Wiesław Siemiński

Barbara Tomaszewicz

 

Opieka reżyserska: Ewelina Damps

Scenografia i kostiumy: Magdalena Kasa

Muzyka: Ignacy Wiśniewski

Choreografia: Katarzyna Wyborska

 

 

Teatr Zielony Wiatrak i Kino Variatino  – Kocha, lubi, szanuje to dwudziesta czwarta premiera Teatru Zielony Wiatrak w reżyserii Marka Branda i druga wspólna realizacja (pierwsza miała miejsce w 2001 roku, przy spektaklu “Dni pozorne”) z Anną Haracz, założycielką Teatru Kino Variatino. W tym spektaklu, Anna Haracz, dodatkowo pełni funkcję współreżysera.

tekst – Marek Brand
choreografia – Anna Haracz
scenografia – Anna Molga
muzyka – Tomasz Kobiela, Wojciech Masiak
światło – Radosław Czerniawski
obsada: Luiza – Anna Haracz, Maurycy – Marek Brand
reżyseria – Marek Brand i Anna Haracz

Realizacja Stypendium Artystycznego  Marszałka Województwa Pomorskiego

 

 

Teatr Amareya – 2

solo Katarzyny Pastuszak

Muzyka na żywo: Joanna Duda

Koncept, wykonanie, video: Katarzyna Pastuszak

Montaż video: Aleksander Zieleń

Konsultacje: Agnieszka Kamińska, Aleksandra Śliwińska

Projekt 2 realizowany jest w ramach 10-lecia Teatru Amareya i stanowi część autorskiego projektu Katarzyny Pastuszak pt. 33_33_33, który obejmuje 33 performanse i akcje artystyczne zaplanowane na 365 dni – od urodzin do urodzin artystki, tj. od 16 sierpnia 2013 do 16 sierpnia 2014. Projekt opiera się na dialogach z artystami, z którymi Pastuszak dotąd nie miała okazji współpracować i artystami, którzy towarzyszą jej od lat i z którymi stworzyła rodzaj dialektu ruchowego. Projekt 33_33_33 jest o powrotach, zwrotach, o zapętlonej nielinearności czasu i jego paradoksalnej regularności, o tym co zapisane na skórze, która dzień po dniu rodzi się i umiera, rodzi się i umiera. Projekt o pamiętaniu i zapominaniu.

 

Teatr Błękitna Sukienka – Keeffe, nie jestem królem

Inspiracją do stworzenia spektaklu były napisane przez Ritę Jankowską Gry kobiet. Gier było dziesięć, a wszystkie powszechne i codzienne, dobrze znane z dzieciństwa choć uprawiane przez dorosłych.  Zadaliśmy sobie jednak pytanie: o co i po co te gry?  Czy możliwe są takie relacje, w których  gier nie ma? Co zrobić, gdy nie chcemy, a inni grają z nami – i jesteśmy wobec tego bezbronni? I czy jesteśmy bezbronni?

Żyjemy w świecie w dużej mierze wykastrowanym z prawdy, odwagi i czułości – i powstającą dziurę kleimy grą, która jest pewnego rodzaju iluzją. Keeffe i Mężczyzna też grają.  Keeffe gra tak zapamiętale, że rozszczepia się w kilka sfastrygowanych ze sobą osobowości, a jej Dusza tłucze to nieświeże mięso  z wiarą, że da się to jakoś uratować, albo ozdobić jak już się nie da uratować.

Spektakl nie gloryfikuje ani kobiety ani mężczyzny. Nie wini ani jego, ani jej. Raczej jest wołaniem o  my. Niezgodą na to, że związki międzyludzkie to luksus: rzadko dostępny, trudny do osiągnięcia, niemożliwy, jeśli wydaje się, że można nim dowolnie dysponować. I jak Antoine, co z nami będzie?!

 

Występują: Arkadiusz Drewa, Dagmara Lewandowska, Alicja Piotrowska,

Beata Ruszkiewicz

oraz

Jagoda Brzostek Halszka Gaczol Anna Giec i Anna Winnicka

reżyseria i scenariusz: Rita Jankowska

 

Grupa Teatralna W  Kaczych Butach – Moneta z dziurką. Knajpka na uboczu staje się miejscem niezwykłej intrygi. Wydarzenia wymykają się spod kontroli, emocje sięgają zenitu a życie bohaterów ulega niespodziewanej przemianie. Moneta z dziurką to kameralna jednoaktówka opowiadająca o tym, jak łatwo ulec złudzeniom i do czego doprowadzić może ludzka pożądliwość. Czas trwania 45 min. Obsada: Barmanka: Barbara Danowska Kelner: Natan Maciej Miłaszewski Ojciec: Roman Włodkowski Syn: Tomek Kotlicki Dziewczyna: Emanuela Koszałka Maks: Tomasz Waberski Prostytutka: Agnieszka Fudzińska Zosia: Monika Majewska (Ewa Słusznik) Ania: Beata Bujnowska-Kowalska Nieznajomy: Ronald A. Evenwood Scenariusz i reżyseria: Roman Włodkowski Scenografia: Ola Kulesza, Beata Bujnowska-Kowalska, Roman Włodkowski Światła i dźwięk: Ola Kulesza

 

Teatr Pod Mostem – Jak przez kij, we wsi zamęt był

 scenariusz: Agnieszka Grewling-Stolc

 scenografia: zespół

 reżyseria: Agnieszka Grewling-Stolc

 opracowanie muzyczne: Adrian Amrugiewicz

Spektakl osadzony w klimacie XVIII wiecznej wsi polskiej jest groteskowym i barwnym komentarzem do dzisiejszych sporów na temat szeroko rozumianego pojęcia GENDER. Tytułowy kij, a raczej chęć jego posiadania staje się pretekstem do obnażenia ludzkich charakterów i relacji między bohaterami.  Zachodzące przemiany dają możliwość swobodnej wariacji na temat budzenia się zasad demokracji. Jednak zapominając o współczesnych konotacjach, gender i demokracji na spektaklu można się po prostu dobrze bawić.

 

Kabaret Pod Napięciem – Kabaret z Trójmiasta. Już trzeci rok terroryzuje Polskę swoimi skeczami, które znajdują poklask w każdym zakątku naszego kraju. Uwielbiają absurd, humor sytuacyjny, żonglują konwencjami, parają się parodią i piosenką kabaretową. Śmiech do rozpuku gwarantowany! Więcej informacji na stronie www.kabaretpodnapieciem.pl

Skład: Aleksandra Żabik, Arkadiusz Pawłowski, Maciej Wójtewicz, Michał Sidorkiewicz (pomoc techniczna)

 

Teatr Pod Mostem – Poza zasięgiem

 scenariusz: Paulina Trzeciak i zespół

 scenografia: zespół

 reżyseria: Paulina Trzeciak i zespół

opieka reżyserska: Agnieszka Grewling-Stolc

 opracowanie muzyczneMichał Citko i zespół

choreografia: Ewelina Martys

Czy monotonia jest wyborem i do czego prowadzi? Jak jej zapobiec? Spektakl składnia do refleksji nad samym sobą. Chcemy uświadomić widzom jak wiele osób zmaga się z własnymi słabościami , choć wydawałoby się , że do szczęścia nie brakuje im niczego. Otwiera oczy na ludzkie cierpienie, z pozoru tak ciężkie żeby je dostrzec.

Spektakl jest autorskim projektem przygotowywanym przez młodzież. Począwszy od pomysłu na scenariusz poprzez reżyserię, muzykę i realizację. Prowodyrką całego zamieszania jest Paulina Trzeciak, która czuwała nad całością pod okiem instruktorki Teatru p. Agnieszki Grewling-Stolc.
ImproVizja – Grupa improwizacyjna z Trójmiasta. 9 osób zróżnicowanych pod każdym możliwym względem – fizycznie, mentalnie, wiekowo, humorystycznie. Każdy z nich ma swoją wizję tego co fajne i tego co śmieszne. Z połączenia tych wizji powstaje mieszanka, która wybucha na scenie za każdym razem w improwizowanych, jednorazowych spektaklach, które są tworzone wraz z publicznością. Nie ma scenariusza, jest za to czysta energia i show tworzone na bieżąco z udziałem widzów. Więcej informacji na stronie www.improvizja.pl

Skład: Aleksandra Żabik, Natalia Matulewicz, Aneta Wojtal, Michał Szwedow, Grzegorz Czernewski, Szymon Kabaciński, Michał Skolimowski, Sławomir Kula, Arkadiusz Pawłowski

 

 

Dodaj komentarz