14.10 Wydarzenie II Teatr na nowe czasy 2017: Klancyk, Zaburzone osobowości, warsztaty

Teatr Improwizowany Klancyk w ramach Teatru na nowe czasy

Wstęp wolny na wszystkie wydarzenia, obowiązują zapisy

Spektakl Zaburzone osobowości
Teatr na Plaży, godz. 19.00
Po spektaklu spotkanie z Zespołem
Zapisy: pomyslodalnia@gmail.com

Warsztaty z Teatrem Improwizowanym Klancyk
Teatr na Plaży
godz. 12.30-17.00, grupa początkująca: 12:30-15.00. grupa zaawansowana: 14:30-17:00

obowiązują zapisy poprzez formularze zamieszczone na Stronie

 

Klancyk o sobie:

Zajmujemy się improwizacją teatralną. W naszym wydaniu oznacza to, że tworzymy spektakle, w których za scenariusz służy nam porozumienie i zgoda na wszystko czego nie planowaliśmy, a co wydarza się między nami na scenie. Wszystko co zaskakujące i nieoczekiwane; wszystko co emocjonalne i angażujące; wszystko, co buduje opowieść, postać i relację. Wszystko, co jest energią i więzią. Wszystko, co jest prawdą. Wszystko, co jest głupim żartem. Wszystko, co jest piosenką i tańcem. Wszystko, co jest słowem, a jest scenografią i wszystko, co jest gestem, a jest kostiumem. Każdy spektakl jest niepowtarzalny. Każdy tworzy się gdzieś pomiędzy ośmioma facetami i parą krzeseł.

„Zaburzone osobowości” to autorski format Klancyka, w którym zapraszamy widzów w podróż po zakamarkach umysłów zupełnie niespodziewanych bohaterów, którzy powstaną na oczach (i z udziałem) publiczności. To w całości improwizowany spektakl o ludziach dziwnych, jak tylko ludzie dziwni być potrafią.
Przedstawienie rozpoczyna się od rozmowy z powstającymi na bieżąco bohaterami. Każdy z nich jest inny, a ich losy splatają się w wyniku wydarzenia wymyślonego przez widzów. Tak rozpoczyna się fabularna opowieść przesycona absurdem. Nikt nie wie dokąd nas zaprowadzi.

Informacje o prowadzących warsztaty:

Bartosz Młynarski

http://klancyk.pl/zespol/bartosz-mlynarski/

Instruktor improwizacji w Szkole impro, założyciel i członek grupy Klancyk z którą improwizuje od 9 lat,
występuje również w duecie impro Sufin/Młynarski. Skończył wydział Wiedzy o Teatrze na Akademii Teatralnej
w Warszawie. Ukończył również intensywny kurs Harolda w iO Chicago. Występował na licznych
przedstawieniach festiwalach impro np.: w festiwalu impro w Chicago z grupą Klancyk. Na co dzień występuję i
jest managerem Klubu Komediowego na pl. Zbawiciela w Warszawie.

Od siebie: Moje podejście do improwizacji to szukanie prawdy na scenie, prawdy która wynika z twojej postaci,
z tego co się dzieje między tobą a partnerem w tym określonym momencie. Interesuje mnie tworzenie historii,
gatunki i klimatu sceny, które wynikają właśnie z prawdziwych wyborów podejmowanych przez te postaci.
Czuję się wtedy trochę jakbym brał udział w filmie, który piszę na bieżąco i sam zaskakuje się puentami i
zwrotami akcji. Budowanie i tworzenie improwizowanego świata w oparciu o drugą osobę na scenie to podróż,
która nigdy się nie nudzi i uczy wzbudzania ciągłej ciekawości drugą osobą i jej pomysłami. Impro wtedy daje to
dziwne poczucie radości i jednoczesny żal, że to już się skończyło i trudno to będzie to powtórzyć, trochę jak w
życiu

Paweł Najgebauer

http://klancyk.pl/zespol/pawel-najgebauer/

Instruktor improwizacji w Szkole Impro oraz improwizator w warszawskich teatrach Klancyk i Hofesinka,
szkolony w ośrodkach improwizacji na całym świecie (iO Chicago, The Second City, The Annoyance Theater,
Impro Melbourne) pod okiem najlepszych instruktorów z USA, Kanady, Australii i Wielkiej Brytanii. Wystąpił na
festiwalach w Chicago (2014, 2015), Manili (2015) i Nowym Jorku (2016). W Szkole Impro prowadzi warsztaty
Harolda, Armando, Wielowymiarowych Postaci, Slow Comedy i Szukania gry w scenie. Wraz z
Joanną Pawluśkiewicz jest autorem bloga Warsaw Improv.
Co on sam myśli o improwizacji? „Przez 5 lat zebrałem doświadczenie około 400 zagranych spektakli występując
w Klancyku, Hofesince i duecie PIP Show oraz poprowadziłem ponad 750 godzin warsztatów improwizacji
teatralnej. Szkoliłem się w iO, Second City, Annoyance i u słynnych nauczycieli takich jak Jimmy Carrane, Joe
Bill, Patti Stiles, i Tj&Dave.

Wystąpiłem na wielu polskich i zagranicznych festiwalach teatralnych.Moim priorytetem na zajęciach, niezależnie od poziomu, jest stworzyć przyjazną atmosferę, w której uczestnicy
porzucą ocenianie siebie i innych i nakierują swoją energię na współpracę. Zawsze staram się znaleźć kluczyk do
odblokowania poszczególnych osób, aby potrafili z mniejszymi obawami otworzyć się przed grupą i uzyskać dostęp do głębokich pokładów swojej naturalnej kreatywności. Traktuję improwizację teatralną jako dziedzinę sztuki, dlatego zawsze daję grupie prawo głosu przy omawianiu poszczególnych scen i ćwiczeń. Jestem
zwolennikiem twórczych poszukiwań i kreatywnego przełamywania reguł aby poprzez eksperyment dochodzić do sedna improwizacji. Specjalizuję się w „slow comedy” czyli metodzie improwizacji opartej o prawdziwe reagowanie i „odkrywanie” sceny. Jest to metoda szczególnie mi bliska, ponieważ kładzie nacisk na
zdejmowanie z siebie ciężaru odpowiedzialności za wymyślanie a w zamian za to uczy bycia w kontakcie jednocześnie z drugą osobą i własnymi emocjami. Najważniejsze dla mnie jest, aby uczestnicy moich warsztatów poczuli, że to kim są i co mają do zaoferowania jest wystarczająco dobre i nie musieli nic nikomu
udowadniać – z tego poczucia w moim przekonaniu budzi się piękno kontaktu międzyludzkiego w ogóle, a w szczególności improwizacji teatralnej”.

Organizator: Fundacja Pomysłodalnia
Dofinansowano ze środków: Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego, Urzędu Miasta Sopotu.
Partner: Teatr na Plaży.

Dodaj komentarz